Wauw! Paris oh-la-la...

Eindelijk weer eens in Parijs!  Voor het Klantenbedrijf deze keer.  Lekker…5 dagen lang.

Parijs, zò levendig  en actief.  Met zoveel sights-to-see,  restaurants en uitgaansgelegenheden.

Maar soms hoor ik ook geluiden over ongenuanceerde service. Beruchte kreten als: ‘Frankrijk is fantastisch, jammer alleen dat er fansozen wonen’.  Klinkt dat bekend?

Wat ons trainersteam echter opviel was  opvallend goede dienstverlening en TOP-SERVICE.

Of het nu bij het hotel was, tijdens de lunches en diners in de verschillende restaurants of tijdens de taxi-ritten.   Iedereen had een gezellig woordje voor ons, was behulpzaam en geduldig.

Na het diner individueel  afrekenen (tja, die verrekte declaraties, we leken wel Duitsers) :  ‘Pas de problème!’

Taxi-chaffeurs die met ons meedachten, met leuke tips kwamen voor een goed restaurant.  En spontaan aanboden voor ons te bellen om te checken of ze een plekje hadden:  ‘Voila!’

Vroeg inchecken bij het hotel en vervolgens kamers geruild vanwege een aantal last-minute wensen: ‘S’il vous plaît!’

Als wij met ons Klantenbedrijf ons doel bereiken, is dit overal: ‘Normale, n’est ce pas?’.

Helaas, dit is nog lang niet het geval en dat betekent  voor ons nog veel, héél veel werk.

We hebben genoten van een   heerlijke  week.  Met dank aan alle servicegerichte Parisiens:  “Chapeau et merci!  On revient!”

Terug naar overzicht


Reactie's