Klantenonderzoek

Klantenonderzoek

Klantenonderzoek

Klantenonderzoek


Training

Klantenonderzoek (Kwaliteitsmeting)

Wat verwachten, willen en vinden klanten van ons? Voor organisaties die willen weten wie ze zijn en hoe ze het doen. Ten minste, als je klantgerichtheid, gastvrijheid en dienstverlening hoog in het vaandel hebt staan als toegevoegde waarde van de geboden producten en diensten. Service, de enige manier om je langdurig van de concurrentie te onderscheiden. Maar hoe weet je zeker dat jouw organisatie in de praktijk die service biedt die je voor ogen hebt?
Wij onderzoeken dit voor onze klanten via:

Mysteryvisits

Een Mystery Visit is een beproefd middel om vanuit de optiek van de klant of gast de totale dienstverlening van een organisatie te toetsen. Bekeken wordt hoe de geboden service tot uitdrukking komt in de praktijksituatie. Op basis van de Mysteryvisit wordt de kwaliteit van de dienstverlening beoordeeld. Dit geeft gerichte verbeterpunten. Op deze wijze kan bedrijfsblindheid worden voorkomen of doorbroken.

Mysterycalling

De kwaliteit van de telefonische dienstverlening blijkt bij de service perceptie bij (potentiële) klanten van essentieel belang. De klant neemt het initiatief om contact op te nemen, juist dat zijn de contact-momenten waarop de service moet excelleren. Dat zijn de momenten waarop je een relatie met (potentiële) klanten kunt maken of breken! De aspecten waarop de service perceptie is gebaseerd blijken vrij universeel en daarom is de kwaliteit hiervan goed meetbaar. Welk serviceniveau biedt jouw organisatie in de praktijk? En wat willen jullie bieden?

Klantenpanel

Jouw klant is je beste adviseur. Ga daarom de dialoog aan via een eigen klantenpanel. De deelnemers van dit Klantenpanel worden in een gezamenlijke bijeenkomst door de adviseur van het Klantenbedrijf  bevraagd op hun ervaringen met de dienstverlening van jouw organisatie in al haar facetten (suggesties, waardering, kritiek). Ook krijgen ze volop de gelegenheid om wensen en behoeften aan nieuwe diensten en producten naar voren te brengen en suggesties voor innovaties te doen. Uiteraard is het belangrijk dat de samenstelling van het panel zo representatief mogelijk voor jullie klantenkring is.

Meer weten? Neem dan gerust contact met ons op

Snelcontact

Snelcontact
Verstuur